fredag 13 augusti 2010

Fredagen den 13

Såg direkt i morse att f-n idag är det ju fredagen den 13 men sen tänkte jag hur mycket mer otur kan drabba mig.

Dagen tillbringade jag i soffan medan barnen var på dagis bäst att ta tillvara på den sista sjukskrivningsdagen för på måndag är det dax igen med jobb.

När barnen var hämtade så gick vi till affären och handlade godis det var ju faktiskt fredag idag.

Barnen är underbara men mycket krävande för tillfället, Elias är rädd att mamma ska försvinna från han så bara jag går på toa blir han helt panik slagen och lämningarna på dagis ska vi inte prata om han är fullständigt krossad, Evelina testar alla gränser och är aktiv till 200% hon KAN INTE sitta still två sekunder ens, det enda som får henne att sitta ner och ta det lugnt det är Teletubbies och hennes mamma som verkligen hata detta program fullständigt älskar det nu och är så glad att de små färgglada gubbarna finns och kan roa henne en liten stund.

Sen uppfattar de ju verkligen allt man säger och är frågvisa som aldrig förr.
De orden jag använder mest för tillfället är tydligen - Vad är det för dumheter, kan du lyssna på din mamma nu. Detta tjatar de om varje gång det är läggdags.

Sen längtar Evelina tills hon blir mamma för då ska hon få blod i "kussi" och använda de rosa, Ja hon vet ju inte vad hon längtar till. Elias säger att han blir inte mamma för han skå bli pappa då får man blod i näsan istället det är bättre tycker han.

Jag fullständigt älskar dessa små troll, huliganer, frö ja kalla de vad ni vill för mig är de mina älsklingar!!!!

1 kommentar:

  1. Unnderbara ord o tankar dina troll säger....skriv ner dom så ni minns dom ..kram gitte

    SvaraRadera